All we need is good inspiration

Jag tänkte att tilldela de som läser detta lite musik-inspiration, haha.
Jo, för utan inspiration från andra människor så skulle man nog bli lite instängd i sitt eget själv, och typ inte sticka ut så mycket. Då kanske alla skulle vara neutrala ?
'
Först ut:
Jay Z – Otis - Explicit Version - Otis
Gjord utav två genier inom changern hiphop/rap, Jay Z och Kanye West.
Haha, jag tycker den här låten är otroligt synkad och extremt skön att lyssna på. Själva rapen är klockren och man blir typ danssugen.
'
Håkan Hellström – Rockenroll, Blåa Ögon - Igen
Man kan börja med att säga: Håkan Hellström. Hela den här låten är ren poesi, innefattar både musik och text.
Det känns som om texten har en rejäl innebörd och man kan tolka den helt på eget sätt eftersom den inte visar ett direkt budskap. Från min synpunkt är den här låten rätt sorglig och typ nostalgisk.
'
David Guetta – Without You (feat. Usher)
David Guetta – Titanium (feat. Sia)
Två låtar som har en sak gemensamt: David Guetta! Låtarna är pepp att lyssna på och har tydliga budskap. David gör sitt jobb och han gör det bra. Lyssa och njut! haha
'
Amy Winehouse – You Know I'm No Good
Hennes röst uttrycker verkligen texten och låtens känsla. Jag tycker den här låten är lite vemodig och förjävla bra! Egentligen så tycker jag att ungefär alla låtar som jag hört av henne är väldigt bra och förmedlar en alldeles speciell känsla. En "Amy Winehouse" - känsla.
'
Sådär! Det är en liten del av den musik som jag lyssnar på just nu, och den är grym.
Puss



foto: http://louisebladh.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: LouiseBladh

Tack för länken snygging<3 saknR DIG puss

2011-11-21 @ 11:39:05
URL: http://louisebladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0